Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

TODAY´S NEWS

Questions raised over Rajya Sabha TV's operations

Questions raised over Rajya Sabha TV's operations

Author | exchange4media News Service | Wednesday, Apr 08,2015 6:52 PM

A+
AA
A-
Questions raised over Rajya Sabha TV's operations

A CAG inspection report has indicated that Prasar Bharati’s Rajya Sabha TV has spent Rs 1700 crore in the last four years. This has happened without any revenues generated by the channel in return. The channel went live in 2011. The report states that even before it was operational fully, directors and editors had already spent Rs 60 lakh on travel, according to media reports.

The CAG report findings as quoted in media reports state that : “The CAG inspection report says the channel doesn't have a roadmap, while questioning the very relevance of a separate channel for the Upper House of Parliament.”

Questions have also been raised on the way RSTV has appointed some senior level hires and their salary structures which are not along the conventional lines of Rajya Sabha secretariat or government. Advocate Prashant Bhushan had moved the SC with respect to certain irregularities on senior level appointments.

Write A Comment