Top Story

e4m_logo.png

Home >> Media - TV >> Article

Carried yesterday: Raghav Bahl rubbishes corruption allegations, may take legal action against PGurus if necessary

25-March-2017
Font Size   16
Share
Carried yesterday: Raghav Bahl rubbishes corruption allegations, may take legal action against PGurus if necessary

Shortly after the news portal PGurus published an article levelling corruption allegations against prominent media figures Raghav Bahl and Peter Mukerjea, the former issued a strong statement dismissing what he described as “inaccurate” and “baseless” claims. “I am absolutely shocked at the unsubstantiated, false and defamatory content of an article published by www.pgurus.com, which links me with a UK-based company, Artevea Digital Limited,” said Bahl, Founder of Network18 & Quintillion Media.
 
When asked whether he was contemplating initiating legal action against PGurus, Bahl’s office mentioned that they were exploring their options. “After evaluating the situation and as per legal advice, we will take legal action, if the situation so demands,” read an official statement received from Bahl’s office by exchange4media.
 
Earlier, his press statement urged sections of the media to refrain from disseminating the information provided by PGurus. Those who have already published it were asked to either withdraw it or provide a clarification regarding the same. The article published by PGurus alleged that Bahl and Mukerjea bribed Karti Chidambaram, the son of former Finance Minister P Chidambaram, to get certain clearances from the Union Government’s Foreign Investment Promotion Board (FIPB).
 
“While Peter Mukerjea’s INX paid cash in several installments, Raghav Bahl’s Network18 allotted 60 lakh shares of its London company called Artevea Digital UK Limited to Karti’s firm,” read a report on the website. This is not the first time that PGurus has gone after high profile media leaders. Earlier too, Prannoy Roy-led NDTV has been a regular target of the portal.
 
In December last year, NDTV ridiculed the website as “Post-Truth Gurus” and accused them of furthering “fake news” devoid of common sense. Previously, former Union Minister Jairam Ramesh alleged that the website was in cohorts with the Rashtriya Swayamsevak Sangh and Bhartiya Janata Party. “This website is run from California by one Sree Iyer who is a Modi bhakt and might be related to (Dr Subramanian) Swamy. RSS ideologue S Gurumurthy, one former IIM Professor R Vaidyanathan and Swamy himself are linked to the website,” he had said.   

 

Tags

Markus Noder, Managing Partner, Serviceplan International, shared innovative tools, ideas and methodologies to generate tangible business values

The primary reason that led to growth of OTT is the constant improvement of internet speed and service across the country: Sandeep Gupta, ACT Fibernet

Siddharth Kumar Tewary, Founder, Chief Creative, One Life Studios and Swastik Productions, on owning the IP on his most ambitious project 'Porus,' the risk of recovering its cost and his distribution strategy

Webscale plans to build the brand around smooth operations for the e-commerce sector and then move on to demand generation

The Tata Group is considering review of its Public Relations mandate which is currently handled by PR firm Edelman in association with Rediffusion. The review is likely to happen post January 2018.

KVL Narayan Rao, Group CEO, and Executive Vice Chairman of NDTV passed away at 63 after battling cancer for two years

Week 44 (October 29-November 4, 2017) of RAM Ratings saw Big FM and Fever FM dominating Mumbai. Meanwhile Fever, Radio City and Radio Mirchi dominated Delhi, Bangalore and Kolkata respectively.